Skip to content
Laura Notten kreeg bij een leaseauto ooit een ‘benzinepomp-boeketje’ en een fles champagne - en dat terwijl ze hoogzwanger was. Ze besprak het met goede vriendin Tanja Lindeboom, die ze kende uit de schoolbanken van de Haarlem Business School. Tanja werkte bij een trade marketingbedrijf en ergerde zich al langer aan de vele ‘relatiegeschenken zonder aandacht’. “Dit kan beter”, dachten ze. Tien jaar later verzorgen ze met The Giftmakers jaarlijks meer dan honderdduizend ‘cadeaus met aandacht’, waaronder het Kennemer Impact Kerstpakket.

“We hadden weinig kennis van de markt, maar wel veel enthousiasme”, vertelt Tanja. “En vooral een duidelijke visie: zorgen voor ‘cadeaus met aandacht’ die passend zijn bij ontvanger en gever én die impact maken. Dus dat de ontvanger er blij van wordt, verrast wordt en een positief gevoel krijgt. We horen dat heel vaak terug van klanten: dat ze niet in de gaten hadden dat mensen zo blij kunnen worden van een fraai en passend cadeau.”  

Laura: “We kennen allemaal de voorbeelden van goodiebags of goedkope troep die na ontvangst rechtstreeks de afvalbak ingaat. Dan laat je als bedrijf echt kansen liggen. Het is zonde van je geld en kan zelfs afbreuk doen aan je imago. Vaste klanten zien ons dan ook als verlengde van hun marketingafdeling. Relatiegeschenken dragen bij aan hoe mensen – medewerkers of relaties – jouw bedrijf zien en ervaren.” 

No-brainer
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staat hoog in het vaandel bij The Giftmakers, onder meer door aandacht te besteden aan duurzaamheid. Tanja: “Dat was voor ons echt een no-brainer. En voor inpakken en logistiek werken we al jaren samen met de sociale werkplaats van Spaarne Werkt, waar we een eigen afdeling hebben waar gemiddeld 40 tot 45 mensen werken. Dat loopt geweldig en zouden we echt niet meer anders willen.” 

Vorig jaar mocht The Giftmakers binnen het Actieprogramma Impact Ondernemen het Kennemer Impact Kerstpakket samenstellen. Dat pakket zien Tanja en Laura als een podium waar lokale en regionale ondernemers zich via hun producten kunnen presenteren. “Vorig jaar waren dat standaardpakketten, maar eigenlijk doen wij niet aan ‘standaard’. Dit jaar zetten we dat iets anders op, waarbij we met de gevers samen kijken hoe we de inhoud van het pakket vanuit die ‘standaard’ zoveel mogelijk laten aansluiten bij hun bedrijf of organisatie. En dat natuurlijk zorgt dat de ontvangers er blij van worden zodat er op meerdere manieren impact wordt gemaakt.” 

Bron: goedezaken.nu

Back To Top